exhibition

Current

朱華 個展
「 思考する庭 」

会期:
2024年10月16日(水)〜11月2日(土)

販売方法:
初日は会場のみにて販売いたします。
翌日11時頃より、webからもお申し込みを承ります。

販売作品一覧は、Art works list

朱華 略歴

現実と虚構の狭間をテーマに、
心の内にある自分だけの世界を表現した作品を展示いたします。(朱華)

朱華氏は、時に豊かに、時に色数を抑えるなど色彩を自在に操りながら、卓越した透明水彩の技法で画材の特徴であるぼかしや滲みを活かしつつ、モチーフや背景の細部まで精緻に描き、濃密な画面を作り出すイラストレーターです。
作品には、花などの植物や意匠をこらしたレース、和服などのテキスタイル、何かを想起させる象徴的な小物などが和洋の様式や思想とともに取り入れられ、巧みな画面構成で描かれます。
作品「沈思する極夜」は、建築物や箱庭と人物が組み合わされて描かれる作品シリーズの新作で、建築物とともに人体が部分的、構造的に配置され、幻想的でシュルレアリスティックな世界が表現さています。

夢か現実かがあいまいな世界を、幽玄で荘厳、妖しくも美しい、クールでスタイリッシュなど多様に描き、作家ならではの世界観を築きながらも幅の広い作風から多くの装幀画の仕事なども手掛けています。
是非ご高覧くださいませ。

 English


With the theme of the gap between reality and fiction, I will exhibit works in those I
express my only own world within my heart. (Syuka)

Syuka is an illustrator who creates dense screens by freely manipulating colors, sometimes richly, sometimes with a limited number of colors, and using her outstanding transparent watercolor technique to take advantage of the blurring that is characteristic of the medium, and delicately depicting the details of motifs and backgrounds.

She incorporates plants and flowers, textiles with elaborate designs, such as lace or Japanese clothes and symbolic accessories that evoke something along with Japanese and Western styles and ideas in her works and depicts them in skillful compositions.

The work “沈思する極夜” is a new work in a series of works in that buildings and miniature gardens with people combined. The human body is partially and structurally arranged along with the buildings.
The fantastic and surrealistic world is expressed.

She depicts ambiguous worlds of dream or reality in a variety of atmosphere, such as ethereal and majestic, mysteriously beautiful, cool and stylish, and while building her unique worldview, she also has a wide range of styles and has worked on many book cover illustration projects.
Please take a look at this opportunity.

Up coming

中島玲菜 個展
「 冬のほとり 」

会期:
2024年11月13日(水)〜11月30日(土)

販売方法:
初日は会場のみにて販売いたします。
翌日11時頃より、webからもお申し込みを承ります。

中島玲菜 略歴

黒板にチョークのみで描いた作品や、パンパステル画などを展示いたします。
澄み渡る湖面、冴えた風、波の音、眩い光。一人きりで佇んだ冬の日の、淡く愛おしい記憶を描き留めました。(中島玲菜)                                  

中島玲菜氏は黒板にチョークを使用し、風景画を主に制作している黒板画家です。
2015年に高校の教室の黒板に描いた黒板アート作品をSNSにアップしたところ話題となり、宮部みゆき著『過ぎ去りし王国の城』(KADOKAWA)の装画に抜擢されました。

黒板とチョークを素材として扱うことについて、作家は以下に語ります。

「チョークの白色と黒板の色について、光や空気を純粋に描けるところ、感情が見る人の想像力に委ねられるところ、どこか懐かしい気持ちになれるところが好きです。粉のマットな質感も気に入っています。
画材の特徴については、元々何度でも書いて消せるように作られた黒板とチョークだと思うので、チョークの粉は触れると取れてしまいますが逆にやり直しはすぐに出来るので気に入っています。同じことは二度とできないライブ感があり、人間の筆致が残っている絵が好きなので、制御しきれない部分も含めてそれらが自然と残ってしまうところも魅力だと思います。脆い素材ですが、だからこそ出せる質感を楽しんでいただけたら嬉しいです。」

黒板アートというジャンルで先人の少ない中、表現方法や画材など試行錯誤しながら作家独自のやり方を開拓し確立してきた技法で描いた作品を発表いたします。是非ご高覧ください。

 English


I exhibit works drawn only with chalk on a blackboard, as well as Pan Pastel paintings.  The crystal-clear surface of a lake, the crisp wind, the sound of waves, the dazzling light.  I have drawn down the faint and adorable memories of a winter day spent alone.   (Rena Nakajima)

Rena Nakajima is a blackboard artist who mainly creates landscape paintings using chalk on a blackboard.  In 2015, she uploaded a blackboard art piece she drew on a blackboard in her high school classroom to social media, where it became a hot topic and was selected for the cover illustration of a novel by a famous author.

She talks below about using blackboards and chalks as materials.

“About the whiteness of the chalk and the color of the blackboard, I like that by using them I can depict light and air in a pure way, by the simple color the emotions are left to the imagination of the viewer and they evoke a nostalgic feeling.  I also like the matte texture of the powder.

About the characteristics of the painting materials, I think it was originally made so that we can write(paint) and erase as many times as we want, therefore I like that I can redo it immediately though the chalk dust comes off when I touch it.  There is a live feeling that the same thing can never be done twice, and I like drawings in which human brushstrokes remain, so I think the attraction is that they naturally remain, including uncontrollable parts. It’s a fragile material, but I hope you enjoy the texture that can be produced because of that. “

She exhibits works drawn using techniques that she has developed and established through trial and error in methods of expression and art materials, while there are few pioneers in the blackboard art genre. Please take a look at this opportunity.

 

PAGE TOP